BPD lanceert nieuwe merkcampagne: Een fijne buurt begint met luisteren
“BPD wil ontwikkelen wat mensen écht nodig hebben. Om dat waar te maken moeten we overleggen, observeren, samenwerken, verbinden en vooral luisteren. Naar kinderen. Naar ouderen. Naar starters. Naar dieren. Naar de natuur. Naar mensen die er nu nog niet wonen, maar er straks wél willen leven. Een fijne buurt ontstaat door te luisteren naar wensen en die waar te maken binnen de realiteit van nu,” aldus Anoeska van Leeuwen, directeur corporate communicatie bij BPD.
Ze vervolgt: “Met deze campagne laten we met een knipoog zien hoe we de ultieme – en soms onmogelijke - woonwensen van toekomstige bewoners, dieren en natuur vertalen naar de realiteit. Dit doen we door deze wensen om te zetten naar haalbare oplossingen en zo buurten te maken die écht aansluiten bij de behoeften van toekomstige bewoners en gebruikers. Vandaar ook de slogan: Een fijne buurt begint met luisteren.”
Over de campagne
De campagne bestaat uit een mix van video commercials die de komende tijd in diverse online media en op LinkedIn te zien zullen zijn, printuitingen in dagbladen en vakmedia en uit radiocommercials. Diverse bewoners en gebruikers van leefgebieden spelen hierin de hoofdrol. De besproken en getoonde centrale thematiek beweegt van wens naar werkelijkheid. Bij de productie van de campagne is gebruik gemaakt van acteurs gecombineerd met de AI-technologie van AI for Detail.
De campagne trapt af met de senior meneer De Jong die het liefst rechtstreeks via zijn koelkast de supermarkt inloopt om een paar boodschappen te doen. Hij wil namelijk dicht in de buurt van voorzieningen wonen. De komende tijd zullen nog meer woonwensen tot leven komen in de campagne. De beelden waarin de werkelijkheid of realiteit te zien is, zijn geschoten in echte BPD-projecten in Delft, Ede en Weesp. Lees hier meer over de projecten en werkwijze van BPD.
De media inkoopstrategie en executie is verzorgd door The Committed Agency uit Ouderkerk aan de Amstel.