Nieuwe documentaire ‘The Making of the Booking.com Campus’

Documentairemaker Hein Verhees uit Amsterdam smelt de verhalen van architect Ben van Berkel (UNStudio), Jeroen Galle (BPD | Bouwfonds Gebiedsontwikkeling) en de meerdere hoofdrolspelers van Booking.com samen tot één verhaal over de ontwerpfase, de ontwikkeling en de realisatie van de Booking.com Campus op de kop van het Oosterdokseiland in Amsterdam.
  • Publicatiedatum: 12 juli 2023
  • Gerelateerde pagina: ODE

Grand finale Oosterdokseiland op de voet gevolgd door filmer Hein Verhees

Centraal in de documentaire staat het krachtenveld dat ontstaat bij een samenwerking tussen totaal verschillende partijen, met ieder een geheel eigen expertise en identiteit. Partijen moesten elkaar vinden en goed vasthouden om tot de invulling van het laatste kavel op het Oosterdokseiland te komen.

ODE – The Making Of biedt een waardevolle inkijk in het binnenstedelijk duurzaam ontwikkelen van een bijzondere techcampus die wat design en techniek betreft aan alle hoge eisen van deze tijd voldoet. Een plek, midden in de stad, waar duizenden Booking.com werknemers sinds eind juni jl. hun nieuwe werkplek hebben betrokken. De hoofdstad is een iconisch gebouw rijker waar Amsterdammers trots op mogen zijn.

De documentaire met spectaculaire bouwbeelden, unieke opnames van de lege stad in coronatijd en interviews met medewerkers, ondernemers en bewoners/omwonenden, is geproduceerd door Hein Verhees (Soulmade Movies) die vier jaar lang de bouw van zeer dichtbij volgde.

De documentaire kwam tot stand met steun van BPD: gebiedsontwikkelaar ODE en opdrachtgever van het gebouw met het kantoor voor Booking.com, 41 appartementen en publieke voorzieningen en Booking.com: gebruiker van het gebouw, het nieuwe hoofdkantoor.

Bekijk de volledige documentaire