The Sax: nieuwe hotspot van 6.000 m2 aan Wilhelminapier in Rotterdam

De Gemeente Rotterdam, projectontwikkelaar Synchroon en gebiedsontwikkelaar BPD zijn formeel overeengekomen ‘The Sax’ in Rotterdam te gaan ontwikkelen. The Sax zal een nieuw, deels zwevend, stedelijke attractie worden dat zich in de kijker zal spelen – het verbindt twee torens en biedt plaats aan een restaurant, club, dakterras, en een skybar op 150 meter hoogte, naast een hotel en een openbare ondergrondse parkeergarage. De overeenkomst werd getekend op de MIPIM Conferentie 2016, in Cannes, Frankrijk.
  • Publicatiedatum: 15 maart 2016

De ontwikkeling van 2 torens, de Philadelphia en de Havana, vindt op dit moment plaats en deze zullen in de periode van 2018 tot 2020 aan de Rotterdamse haven worden gebouwd. Naast 350 appartementen zal er in deze torens circa 6.000 m2 beschikbaar zijn voor The Sax. Door de deels zwevende constructies op 75 en 150 meter hoogte zal The Sax ongeëvenaarde uitzichten bieden over de stad. The Sax wordt ontwikkeld aan de voet van de iconische Erasmusbrug, naast het Luxor Theater en de metro van Rotterdam.

Locoburgemeester van Rotterdam, Ronald Schneider, benadrukt: 'Ik ben zeer opgetogen over de ontwikkeling van The Sax in Rotterdam door Synchroon en BPD. Steeds meer mensen willen zich vestigen in het centrum van de stad. Een doelstelling voor het woonbeleid in Rotterdam is het stimuleren van economische ontwikkeling en levenskwaliteit, vooral voor jonge professionals en de midden en hogere inkomensgroepen. In samenwerking met investeerders willen wij manieren realiseren om meer aantrekkelijke woonomgevingen te creëren, zoals de ontwikkeling van The Sax aan de Wilhelminapier, en woningkwaliteit die ook in de toekomst zijn waarde behoudt.'

De Sax Rotterdam Bpd Bouwfonds Gebiedsontwikkeling
Entertainmentfaciliteiten met adembenemende uitzichten

'Met ‘The Sax', willen wij het beste van het leven, cultuur en de mensen van de stad samenbrengen op een unieke locatie in Rotterdam. De 2 torens zullen onderdak bieden aan entertainmentfaciliteiten met adembenemende uitzichten, en tegelijkertijd zullen bewoners kunnen genieten van moderne appartementen – een uitstekend voorbeeld van een stedelijke woonomgeving die ruimte biedt en zelf ook leeft.', aldus Walter de Boer, CEO van BPD.

'Een binnenstedelijke opgave als ‘The Sax' is een uniek concept als het gaat om de combinatie van exclusief stedelijk wonen en voorzieningen voor de gehele stad. Met trots pakken wij de ontwikkeling op om bij te dragen aan de verdere ontwikkeling van de stad Rotterdam met zijn geprezen internationale allure', aldus Bart van Breukelen, Directievoorzitter van Synchroon.

Het beste van het leven, cultuur en de mensen van de stad op een unieke locatie in Rotterdam