Helma Born per 1 september nieuwe directeur regio Zuid-West bij BPD

Per 1 september aanstaande zal Helma Born (48) toetreden tot de directie van de regio Zuid-West van BPD | Bouwfonds Gebiedsontwikkeling. Patrick Joosen blijft voorzitter van de directie en zal samen met Helma Born de tweekoppige directie van deze dichtbevolkte randstad regio gaan vormen.
  • Publicatiedatum: 18 mei 2021

Helma Born is sinds 2004 werkzaam bij adviesbureau Procap waarvan zij sinds 2008 directeur en aandeelhouder is. Daarnaast is ze programmadirecteur bij de Master City Developer. Voor Procap was ze werkzaam bij de Rijksgebouwendienst en bij het projectbureau Leidsche Rijn van de Gemeente Utrecht. Huidig directeur in de regio Zuid-West Wim de Haas zal een nieuwe rol gaan vervullen als directeur bouw- en gebiedsmanagement vanuit het hoofdkantoor in Amsterdam.

Walter de Boer, CEO BPD, over de benoemingen: ‘Ik kijk er naar uit dat Helma ons team binnenkort komt versterken. Met een huidige jaarlijkse woningbouwproductie van ruim 2.000 woningen in de regio Zuid-West, investeren we - mede met de komst van Helma - in de verdere en sterke uitbouw van de regio.  Haar jarenlange ervaring met en kennis van ruimtelijke ontwikkeling is van groot belang nu de complexiteit van gebiedsontwikkeling en de roep naar grootschalige woningbouwlocaties alleen maar toeneemt. Ook ben ik content met de komst van Wim de Haas naar het hoofdkantoor. Hij wordt in zijn nieuwe rol verantwoordelijk voor gebiedseconomie, bouwmanagement en bovenal voor de inkoop van geïndustrialiseerde, geprefabriceerde bouwproducten in samenwerking met onze bouwpartners.’