Esther Agricola nieuwe directeur regio Noord-West bij BPD

Per 1 juni aanstaande zal Esther Agricola (53) toetreden tot de directie van de regio Noord-West van BPD | Bouwfonds Gebiedsontwikkeling. Harm Janssen wordt voorzitter van de directie en zal samen met Esther Agricola de tweekoppige directie gaan vormen. De afgelopen 14 jaar is Esther Agricola werkzaam geweest bij de Gemeente Amsterdam. Ze is daar begonnen als Directeur Monumenten & Archeologie en was de laatste zeven jaar actief als Directeur Ruimte & Duurzaamheid. Daarvoor was ze onder meer Directeur van KEI Kenniscentrum Stedelijke Vernieuwing (nu: Platform31).
  • Publicatiedatum: 22 maart 2021

CEO Walter de Boer over de benoeming: 'Ik kijk er naar uit dat Esther de succesvolle regio Noord-West komt versterken. Het is een van BPD’s meest complexe en dichtstbevolkte regio’s met volop groeimogelijkheden - zowel binnenstedelijk als aan de stadsranden en het buitengebied. Esther heeft ruime ervaring met complexe, strategische opgaven op het gebied van ruimtelijke ordening. Ze heeft gewerkt met verschillende overheden (lokaal, regionaal, nationaal) en in diverse publiek-private samenwerkingsverbanden. Met de alsmaar toenemende complexiteit van gebiedsontwikkelingen en de sterke roep om grootschalige woningbouwlocaties, is haar ervaring dan ook zeer welkom. Ik ben ervan overtuigd dat ze samen met Harm Janssen het succes van de regio zal voortzetten.’