Walter de Boer ziet sterk herstel en bemoedigende signalen

'Wij verwelkomen onze oude vriend: het optimisme. Ik zie een sterk herstel, de signalen zijn bemoedigend. Maar het beeld is nog divers.' Dat zegt directievoorzitter Walter de Boer van Bouwfonds Property Development in een interview in de 50e editie van het corporate magazine NAW.
  • Publicatiedatum: 15 juli 2015

Volgens De Boer zit het herstel in de bouw vooral aan de onderkant van de markt, waar de marges laag zijn. 'Hoewel op de betere postcodes ook de markt tot € 350.000 aantrekt', vult hij aan. De directievoorzitter verwacht dat de Bouwfondsproductie dit jaar 50 tot 70% hoger zal liggen dan vorig jaar. Op de vraag of de markt die opgave aankan, antwoordt De Boer: 'Dat wordt de grote vraag. De bouwsector heeft een enorme klap gehad. Ook ontwikkelaars hebben een veer moeten laten. Velen zijn verdwenen of financieel ‘op’. De gemeenten moeten bezuinigen. Ruimtelijk beleid gaat daar wedijveren met andere prioriteiten.'

De Boer is in zijn algemeenheid optimistisch over de toekomst, ondanks de onzekerheden die er nog zijn in de markt. 'De rente is zeer laag, de werkgelegenheid zal stijgen, economisch gaat het best goed in Nederland. We komen er bovenop. Dat zul je terugzien in het vertrouwen en het sentiment op de woningmarkt', aldus de directievoorzitter in de jubileumeditie van NAW.