BPD Magazine #4

Het doel van BPD Magazine? Inspireren en informeren van onze stakeholders en het delen van onze jarenlange opgebouwde kennis en ervaring. In editie #4 besteden we aandacht aan een de vluchtelingenproblematiek. We gaan in op tijdelijke huisvesting voor vluchtelingen en hebben portretten van migranten die het verhaal vanuit hun perspectief vertellen. Geïnteresseerd? Lees vooral door en meld u onderaan deze pagina aan om de volgende edities ook kosteloos op uw deurmat te ontvangen.
  • Publicatiedatum: 3 oktober 2016
Download BPD Magazine #4
Better Shelter Kawergosk Interior Kopiëren
IKEA ontwikkelde met UNHCR een huiswaardige tent
Onder dak

Duitsland verwelkomde in 2015 ruim 1,1 miljoen vluchtelingen. In Frankrijk vroegen 80.000 mensen asiel aan en in Nederland 57.000. Een menswaardige huisvesting is dé opgave voor ontwerpers, ontwikkelaars, bouwers en overheden. Hoe? Daarover verschillen de meningen. 'Met sporthallen en containers komen we niet verder.'

Sinds de Middeleeuwen fungeren Europese steden als integratiemachines, daar kunnen we ons door laten inspireren
Jörg Friedrich
Hoogleraar aan de Leibniz Universität in Hannover
ZB BPD MAG BURG 9
Jan van Zanen
Twee burgemeesters met hetzelfde vraagstuk

De vluchtelingencrisis zet bestuurders in heel Europa onder druk. Waar moeten de soms vele tienduizenden vluchtelingen wonen? En wat betekent dat voor de integratie? Een dubbelinterview met Olaf Scholz, burgemeester van Hamburg, en Jan van Zanen, burgemeester van Utrecht.

Nog dit jaar openen we in Utrecht een permanent opvangcentrum in een omgebouwd kantoorpand. Het gaat om kleinschalige opvang; we vangen er vierhonderd vluchtelingen op
Jan van Zanen
Burgemeester van de gemeente Utrecht
Bpd Nieuwbouw Magazine Ilse Helbrecht
Ilse Helbrecht
Welkomstcultuur

Als we de stedenbouwkundige kennis over migratie en integratie benutten, creëren we nu niet de sloopwerkzaamheden van morgen. Prof. dr. Ilse Helbrecht pleit voor een stedelijke welkomstcultuur.

Zowel historisch als maatschappelijk gezien kennen steden een lange traditie om de integratie van immigranten te stimuleren door middel van gebiedsontwikkeling
Ilse Helbrecht
Hoofd Sociale en Culturele Geografie aan de Humboldt-Universität in Berlijn Humboldt-Universität in Berlijn
Bpd Nieuwbouw Magazine Online Verkoop
Klik. Uw digitale winkelmandje bevat één woning

Een reis, kleding of een boek online kopen? Het is de laatste jaren voor veel Europeanen heel gewoon geworden. Maar online een complete woning kopen, zonder tussenkomst van derden, dat is nieuw. BPD deed een pilot in Nederland. En er liggen nog meer digitale kansen op de woningmarkt.

Uit ons onderzoek bleek dat bijna een kwart van de kopers het aankoopproces digitaal wilde doen. Dat is veel
Bpd Jessie Wagenaar
Jessie Wagenaar
Directeur Verkoop & Gebiedsmarketing bij BPD
Mail Jessie Wagenaar

Op de hoogte blijven van ons werk?